Sugestii pentru digestie, cu Eugen Vieru

Educatia terapeutica tine cont de tipologia si de tipul de reactie al fiecaruia. Exista oameni care maninca pentru a nu se simti singuri; exista cei care maninca mult si neconditionat. Exista gurmanzii, cei carora le este foame, permanent, dar mai mult pofta sa manince orice. Si exista gourmet, cei carora gustul mirosul si vederea unei portii sofisticate gustativ si ademenitoare vizual si olfactiv le va starni pofta de mancare…

Tuturor celor mentionati mai sus, va daruim urmatorul material 😀

Pe scurt, Eugen Vieru, terapeut, ne invata cateva trucuri simple in ale digestiei.

“Legat de alimentaţie, chimia ne învaţă că, asociind o bază cu un acid, cele două elemente se vor neutraliza reciproc.

Cu alte cuvinte, atunci când mâncăm orice fel de combinaţii alimentare, în special cele cu care suntem obişnuiţi – carne cu cartofi şi salată; sau carne cu cartofi prăjiţi; sau desertul o dată cu felul principal, carnea fiind acidă, iar hidraţii de carbon din cartofi alcalini, ele se vor digera în timpi diferiţi şi în locaţii diferite.

Se va face astfel descompunerea incompletă a alimentelor şi apariţia unui număr de transformări chimice nedorite: malabsorbţia, acidoza şi înfometarea celulară.

Ţinând cont de informaţiile de mai sus, putem pune capăt regurgitării acide, ulceraţiilor, balonării şi acumulării de gaze, prin punerea în practică a unor reguli simple privind combinarea alimentelor.

Astfel, în primul rând, e bine să mâncăm la o singură masă, ori proteine, ori carbohidraţi.

De ce?

Pentru că digestia lor are loc în mod diferit!

Digestia carbohidraţilor începe încă din cavitatea bucală, cu participarea amilazei, ptialinei şi a altor enzime.

Alimentele proteice intră în procesul digestiv în partea inferioară a stomacului, cu eliberare de acid clorhidric şi pepsină.

În al doilea rând e bine să consumăm fructele separat de celelalte alimente.

Fructele se digeră foarte repede şi în combinaţie cu alte alimente care se digeră mai încet, produc fermentaţii, datorită zaharurilor reţinute în stomac

Astfel la o singură masă putem mânca doar proteine (produse lactate, carne, nuci, seminţe, etc.) şi legume.

Apoi, peste câteva ore, mâncăm doar carbohidraţi (pâine, cereale, cartofi, etc.) şi legume.

O altă masă va fi rezervată doar pentru fructe.

Acestui mod disociat de a consuma alimentele, i se mai adaugă şi sugestia că la o singură masă, să se consume doar până la cel mult trei tipuri diferite de alimente (proteine sau carbohidraţi). Pentru că putem mânca cât de des dorim, cu condiţia să mâncăm atunci când ne este foame.

Obiceiul cu cele trei mese pe zi, poate fi înlocuit, deoarece există tendinţa de a mânca exagerat, combinând o mulţime de alimente la masă.

Dieta e bine să fie cât mai simplă, la fel ca şi viaţa pe care o ducem.

Alte sugestii utile digestiei:

  • mâncaţi cu bucurie şi recunoştinţa;

  • mestecaţi bine, pentru că prima digestie are loc în cavitatea bucală;

  • evitaţi consumul de lichide în timpul mesei;

  • mâncaţi în tăcere şi linişte, eventual spunând o rugăciune;

  • savuraţi ceea ce mâncaţi, apreciind munca celor care au contribuit ca hrana să fie în faţa dvs.;

  • nu vă grăbiţi, faceţi mici pauze în timp ce mâncaţi şi respiraţi conştient.”

Leave a Reply

Your email address will not be published.